
Nu har vi tränat färdigt för säsongen, i alla fall under Sonjas ledning! Vi ses igen sommaren 2019.

Nu har vi tränat färdigt för säsongen, i alla fall under Sonjas ledning! Vi ses igen sommaren 2019.
Under torsdagarna så har Softgympan kompletteras med Röstgympa. Vi övar andning, röst och sång. En egen sång skapade Susanne redan förra sommaren. Här kan man höra den i kanon, och kanske lära sig den själv inför nästa sommar.
Sommaren är här
Solens strålar skiner här
Runt vår ö havet vilar
Gungar, vågar sig,
Krusar, brusar, ilar
Sommaren är här
Även i år hade Brisius får på Norra Stavsudda.

Årets två årsmöten hölls sedvanligt i slutet av juli, denna gång på Strandängen. Som tur var fanns tältet uppsatt så att vi fick den skugga som sannerligen behövdes. Stavsuddas ljudanläggning kom också väl till pass. Styrelsen har gjort ett fint jobb under året och dagordning, verksamhetsberättelse och ekonomisk rapport finns att ladda ner under respektive Byalag och Vägsamfällighetens flik för den som inte hade tillfälle att närvara.
Efter mötet togs tältet ned med gemensamma krafter!


En fin bild av månförmörkelsen. Fotograferad från Vretsholmen av Johan Bolin.
Några fina bilder av Havsörn. Så här skriver fotografen Johan Bolin:
Örnbilderna fotade från Vretsholmen, samt båt utanför Västerholmen och Vretsholmen.
Klicka på bilderna för att se dem i ett större format.
Åter en välbesökt Stavsuddadag med loppis, auktion och sjörövarbesök.

Nu har Krister och Karin från Lådna slagit våra ängar. Tack för det! Planer finns att de kommer tillbaka under september.
Årets traditionsenliga midsommarfirande var som vanligt välbesökt. Sånglekar, lekar, fiskdamm och dragkamp.
Årets midsommarsamordnare Sonja och Britt Marie höll i arrangemanget tillsammans med musiker och sångare Susanne, Sven, Leffe, Annika och Hasse.
Stort tack till Sten och Eva att vi kan fortsätta att vara på midsommarängen.
Årets midsommarförberedelser pågick i blåst och regn. Kanske var det därför som vi var så få som hjälpte till? Vi hoppas på förstärkning nästa år.